En intressant kväll....

AIK tillbaka i elitserien...Stort Grattis!! Helt övertygad om att det kommer bli bra drag på Hovet nästa säsong! =) Även sjukt starkt gjort med tanke på att säsongen 2004/05 spelade laget i div 1, dit dom blev tvångsnedflyttade pga ekonomin, nu trillar det in åtskilliga "gratis" miljoner från hockeyligan och förvalltar man dessa rätt tror jag att AIK har alla chanser att bli ett stabilt elitserie lag igen! Men nog snackat om Solna asen....Bajen Fans Hockey har ju även dom börjat sin klättring uppåt igen! ;)

Vi går istället vidare till den andra kvalserien, den till Hockeyallsvenskan! Sundsvall tog idag emot Tingsryd i en direkt avgörande match om vilket lag som spelar Allsvenskan nästa säsong. Tingsryd beövde "bara" oavgjort, Sundsvall va tvungen att vinna under ordinarie tid.
Redan på parkering till Gärdehov insåg jag att detta kommer bli en mycket intressant kväll, fick nämligen köa i ca 30 min för att komma in. (undra när det hände på Gärdehov senast) Drygt 2200 personer, givetvis flest Sundsvalls supportrar men även ett bra gäng från Tingsryd bidrog till en brutalt bra stämning i hallen.
Att matchen sen vände fram och tillbaka gjorde ju inte spänning mindre direkt... 0-1, 1-1, 2-1, 2-2, och 3-2 till Svall med 15 min kvar att spela, Sundsvallsklacken fick nytändning och jag är ganska säker på att minst 2000 av besökarna trodde att Sundsvall skulle klara detta!
Då...kliver han fram, precis när jag satt å funderade vart han hade varit hela matchen, Matt "Miljonmannen" Davidson ( http://eliteprospects.com/player.php?player=9715 ) pang 3-3 efter markerings miss med stort M!!
Sundsvall jagar och jagar och med ca 2 min kvar av matchen plockar Djoos ut målvakten...backarna gör som dom gjort hela matchen...slarvar@gärdehov.helatiden.nu! 3-4 och nån värre besvikelse har jag aldrig sett, folk kastar allt möjligt in på isen samtidigt som hallen snabbt börjar tömmas...Sundsvall är i Div 1 (nått som jag verkligen inte trodde på efter matchen mot Olofström) och Tingsryds AIF är klara för Hockeyallsvenska 2010-2011... GRATTIS!!
Lägger ut lite bilder samt videoklipp från matchen, (ursäkta den dåliga kvaliten) å sen kommer nog ett inlägg lite senare när jag läst igenom alla kommentarer och reaktioner från denna grymt underhållande hockeykväll..

Men en sak som slår mig direkt... Sundsvall vs Kramfors lär knappast dra 2200 personer till Gärdehov nästa år.... =)

//Berra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0