Ändå en rätt bra match..

Förlust i hemmapremiären mot Hudik med 1-4, sista målet i öppen kasse! Visserligen vann Hudik skotten rätt överlägset och puckinnehavet vägde över rejält till gästerna men jag tycker ända att vi gör en rätt bra match, speciellt med tanke på dom spelarna vi saknade! Vi spelade smart och höll Hudik så mycket som möjligt utanför slottet och gick sen på kontringar! Flera av dessa kontringar väldigt farliga, tyvärr gör vi det kanske lite väl svårt när vi kommer in i anfallszon!

Hudiksvall va givetvis det bättre laget men skulle vi kunna utnyttja våra powerplay bättre och SKJUTA MERA så skulle vi kunna pressa även ett lag som Hudik längre fram på säsongen!

STORT PLUS till Joel Enlund i målet!!

//Berra

Kommentarer
Postat av: Cobretti

50 spänn för att se ett pojklag är väl på gränsen till väl dyr entré, sänk till en tjuga så skulle nog fler komma och se på matcherna.

2010-09-23 @ 10:35:40
Postat av: -

Vilka spelare saknade ni som betyder så mycket?

2010-09-23 @ 11:55:43
Postat av: Anonym

Ur första femman saknades: Lindström, Sjödin och Holmgren

Ur andra femman saknades centern Robin Johansson och ur tredje Olle Strömvall

2010-09-23 @ 15:03:19
Postat av: Berra

Cobretti...Om du nu är så snål och inte kan sponsra med 50 kr kan du få en fribiljett av mig någon match... Vi har haft en tjuga förr och det kom inte fler för det! Å vill du hellre se gubbar spela...åk till Skabbräven center, där finns det gott om dom!!

2010-09-23 @ 15:51:58
Postat av: Texas

Blev lite konstigt här, känner jag!



Cobretti har en åsikt om att entrén är för hög för att se ett pojklag och den åsikten måste man kunna ta hänsyn till utan att flyga i taket.



AIK har egna ungdomar som man valt att släppa upp i A-laget, det är någonting som AIK är stolta över.

Stolta på så sätt att det finns ungdomar i egna leden som satsar stenhårt för att kunna ta en plats i representationslaget.



--

Tanken bakom av entréavgiften är att den ska täcka upp för de omkostnader som man som förening har i samband med tävlingsmatcher.



Höjningen av entrén är inte konstigt i sig.



Jag kan se två punkter som talar för en höjning!

1. Kostnaderna att arrangera en tävlingsmatch har ökat!

2. En för låg entré sänder ut signaler att vår verksamhet inte har något värde!



Nu blev det en ökning på 150% och det kanske blev för mycket för just Cobretti.

Men vill man bli hörd över sina synpunkter kanske det inte är så begåvat att man är nedlåtande i samma mening.



Cobretti! Gör om, gör rätt!



-----

Har personligen mycket svårt för att man använder föreningsforum för att utöva vendettor och hålla på med olika former av pajkastning.



-----

En annan kommentar:

Vilka spelare saknade ni som betyder så mycket?



Min personliga övertygelse är att alla spelare behövs i ett lag och alla spelare drar sitt strå till stacken.

Min personliga åsikt om vilka spelare som är viktiga eller viktigaste i ett lag är enligt min mening 4:e femman!



Kanske inte själva tävlingsdagen, men under en hel säsong! Det är 4:e femman som möjliggör en vettig träning.4:e femman tränar lika mycket som dem i 1:a, 2:a, 3:e men som får mycket liten speltid.



----



Vinst eller förlust, har vi bästa laget!

Vid varje match ställer man upp med det bästa lag man har att tillgå för dagen.

När man vid en förlust tex.hänvisar till de spelare man saknat, så underkänner man det lag som faktiskt har spelat



Inget lag är starkare än den svagaste länken.

Men man vinner och förlorar ALLTID som ett lag!



I div1 (grundserie)kan man nå Allettan med en bra 1:a femma.



I Allettan måste du ha minst två bra femmor!



Kval till Allsvenskan är ett måste att ha 4:a bra femmor och en sagolikt målvakt.



----



I kväll smäller det igen!

Då är det Kovland som får besök av AIK. Då får vi hoppas på att alla spelare får ut 100% utifrån sin egen förmåga. Då kan vi vara nöjda både som individer och lag!



//Texas



2010-09-24 @ 10:12:23
Postat av: Berra

Självklart får man ha åsikter...men Texas..flyga i taket!? Har jag gjort det? Beror på hur man tolkar det...jag ville använda en liten roligare ton...men kanske lite för tuff humor för vissa..



Sen när du skriver så här.."När man vid en förlust tex.hänvisar till de spelare man saknat, så underkänner man det lag som faktiskt har spelat"



Jag underkänner inget lag...långt ifrån! Men det förstår ju du oxå att saknar man spelare i den klass som Holmgren, Sjödin och Robin håller så är det ju ett minus!



//Berra

2010-09-24 @ 10:49:17
Postat av: Cobretti

Jag tar absolut inte illa upp av Berras kommentar, så det e lugnt. Och jag tycker det är skitkul att det kommer fram egna produkter, och 50 spänn drabbar ingen fattig Cobretti - men jag ser det till vad jag får se för slanten. En 50-lapp till och jag kommer in på ståplats i Elitserien - och får då valuta för pengarna. Så när man kan presentera en intressantare trupp eller ett annat koncept - vad vete tusan - men Berra själv har ju varit inne på att fixa något kringarrangemang på matcherna för att göra det mera intressant. Förut har det ju varit nån profil i laget men nu känns det som rätt jämnt skägg - ingen nämnd inegn glömd, som det brukar stå i blaskan. Vad jag inte har fattat under alla dessa år är varför föreningen inte ställer krav på sina knattar - de ska vara på matcherna och se & lära! Likaså ungdomsledarna, för ingen kan komma och påstå att de är fullärda! Men så länge ens egen förenings ungdomsspelare inte går på matcherna hur ska man då få fram egna bra profiler? Då först är det värt 50 spänn - men inte nu!

2010-09-24 @ 22:45:08
Postat av: Berra

Bra kommentar Cobretti!! Jag håller med dig!!

2010-09-25 @ 17:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0