Blir ingen "ettan" för Sundsvall


Sundsvall låg ju som bekant illa till inför gårdagens match mot Olofström, dom var piskade och vinna för vid en ev förslust hade den Allsvenska platsen varit långt borta...

Men igår fick man verkligen se skillnaden mellan "ettan" och Allsvenskan... Olofström blev totalt utspelad!! Sundsvall började lite halvdåligt i första men blev bara bättre och bättre och kunde till slut vinna hur enkelt som helst med 7-2! Första kedjan med Zetterström-Olsson-Johansson va grym, särskilt Kapten Daniel Olsson (2+3)
Olofström trodde jag skulle bjuda på bra mycke bättre motstånd efter allt man hört om dom men helt ärligt så blev jag inte det minsta imponerad... En spelare hade dom som lyckades skapa oro i Sundvall och det va Hampus Klozz född -89...bland det snabbaste jag sett!!

Forsättningen i kvalserien kommer bli sjuuukt spännande, 2 omg kvar och allt handlar om Oskarshamn, Tingsryd och Sundsvall där Oskarhamn nog har det lättaste schemat..
Tingsryd kunde med en vinst hemma i Dackehallen igår mot Oskarshamn nästan säkra ett Allsvenskt kontrakt...men likt tidigare år verkar det Allsvenska "gipset" lagt sig över Tingsryd förlust med 2-4 och nu MÅSTE dom vinna mot Sundsvall i den sista omgången för att kunna ta sig till Allsvenskan! Detta i Gärdehov!! där Sundvall nu visat att dom INTE tillhör "ettan" så jag är helt övertygad om att vi kan säga till Tingsryd..bättre lycka nästa år!!

//Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0